5 درب کابین آسانسور کاربردی که باید بشناسید

 

 

برای اینکه یک آسانسور همه چیز تمام با بهترین امکانات و کارکرد داشته باشید، باید تمام اجزای آن را با دقت انتخاب کنید. یکی از این اجزا درب کابین آسانسور است که باید با توجه به سبک آسانسور و ساختمان مورد نظر انتخاب شود. مسلما شما به عنوان یک خریدار اطلاعات کافی در این مورد ندارید زیرا حوزه تخصص شما نیست. به همین خاطر ما تلاش کردیم تا اطلاعات کاربردی را در مورد انواع درب کابین آسانسور با شما به اشتراک بگذاریم. 

به طور کلی درب آسانسور با توجه به معیارهای مختلف، کاربردهای مختلفی نیز دارد. برای مثال، می توان آنها را به دسته درب داخلی آسانسور و درب خارجی آن، درب کابین آسانسور و یا درب طبقه تقسیم کرد. همچنین

بر اساس میزان اتوماتیک بودن نیز به انواع درب اتوماتیک و درب نیمه اتوماتیک آسانسور تقسیم می شوند.

در ادامه 5 نوع از انواع درب کابین که بیشترین کاربرد را دارند به شما معرفی می کنیم.

 

1. درب آسانسور سانترال

درب سانترال آسانسور یکی از پر کاربردترین انواع درب است که در ساختمان های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. این در به صورت دقیق از دو لنگه تشکیل شده است که در زمان باز شدن درب به طرفین جمع می شوند. سپس در هنگام بسته شدن نیز در کنار یکدیگر به صورت مماس قرار می گیرند.

این درب کابین آسانسور به علت مهندسی و استانداردهای عملکرد خود رایج است. برای مثال، سرعت باز و بسته شدن آن مطلوب است و مشکلات فنی سد راه آن نمی شود. این درب ها در رنگ بندی و سایزهای مختلف نیز در دسترس است تا پاسخگو هر نیازی باشد. درب کابین آسانسور

2. درب آسانسور اتوبوسی

احتمالا درب اتوبوس های شهری را در ذهن دارید. درب اتوبوسی کابین آسانسور نیز به دلیل شباهت عملکرد به این نام شناخته شده است. این نوع درب ها به صورت آکوردئونی باز و بسته می شوند که هم می تواند از وسط به دو طرف جمع شود و یا کلا به یک سمت جمع شود. توجه کنید که پیشتر گفتیم یک درب طبقه داریم و یک درب کابین آسانسور. حال درب های اتوبوسی بیشتر برای درب کابین کاربرد دارند.

البته لازم به ذکر است که درب کابین آسانسور اتوبوسی نسبت به سایر درها کمی قدیمی تر است. به همین دلیل این روزها کمتر از آن استفاده می شود. حتی اغلب در بازسازی آسانسورها نیز، این درب ها را با انوع جدید آن جایگزین می کنند. پس اگر در حال راه اندازی یک آسانسور جدید هستید، بهتر است ابتدا به سراغ مدل ها و انواع دیگر درب کابین آسانسور بروید.

3 .درب آسانسور تلسکوپی

درب تمام اتوماتیک تلسکوپی آسانسور، دارای دو یا چند لنگه است که در زمان بسته بودن درب، در کنار یکدیگر قرار دارند. در زمان باز شدن نیز روی یکدیگر قرار می گیرند و به یک سمت جمع می شوند. درب های تلسکوپی به درب های کشویی نیز معروف هستند زیرا روی یکدیگر قرار می گیرند. به سبب این ویژگی، مانند درب های سانترال فضای فیزیکی زیادی را در راهرو اشغال نمی کنند که یک مزیت محسوب می شود.

این نوع درها دارای مدل های مختلفی هستند که شامل درب های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می شود. در انواع درب کابین آسانسور تلسکوپی اتوماتیک، درب به صورت خودکار به یک سمت جمع می شود و سپس به طور

خودکار دوباره باز می شود. در حالت نیمه اتوماتیک، درب کابین به همین شکل عمل می کند اما درب طبقه باید توسط دست کنترل شود.  

 

4 .درب آسانسور لولایی

با وجود اینکه امروزه ساختمان ها ساخت مدرن تری دارند و در راهرو فضای مناسبی را برای آسانسور در نظر می گیرند اما همچنان محدودیت های فضایی و فیزیکی وجود دارد. این مشکل در مورد درب کابین آسانسور زمانی مطرح می شود که کابین آسانسور کوچک باشد. در کابین هایی که طول و عرض کمی دارند، فضا برای باز و بسته شدن درب نیز فراهم نیست. در اینجا از درب های لولایی استفاده می شود. این درها به صورت عمومی به فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز دارند. وقتی عرض مکان نصب درب کابین کم است مثلا 70 یا 80 است، این نوع در کاربرد دارد.

هرچند با پیشرفت تکنولوژی کمتر از این نوع درب کابین آسانسور استفاده می شود. این عدم استفاده نیز در دو موضوع نهفته است. در وهله اول هنگام باز و بسته شدن باید فضای فیزیکی مناسب در راهرو برای درب در نظر گرفته شود و هنگام باز شدن آن، فضای راهرو مسدود می شود. در وهله دوم برای باز کردن این درب باید از نیرو مکانیکی و نیروی دست استفاده کرد که در مقایسه با درب های اتوماتیک حرفی برای گفتن ندارد. در جاهایی که می خواهند در هزینه ها صرفه جویی کنند و ساخت ساختمان نیز قدیمی است از این نوع درب کابین آسانسور استفاده می شود.

 

5. درب آسانسور منحنی

درب کابین آسانسور منحنی شکل، تنها به سبب کاربرد خود در یک دسته جداگانه قرار گرفته است. به عبارت، دیگر سایر انواع درب های گفته شده در این لیست به دلیل مشخصات فنی خود در یک دسته خاص قرار گرفتند. برای مثال، این که درب به چه جهتی باز می شود، سرعت باز شدن آن چقدر است و غیره در دسته بندی آنها مهم می باشد. اما درب کابین آسانسور منحنی به خاطر کاربرد خاص خود یک دسته بندی جداگانه دارد. این درب ها در همه جا کاربرد ندارند و بیشتر برای آسانسورهای شیک و مدرن در برج ها و ساختمان های مسکونی و تجاری شیک استفاده می شوند.

 

سخن پایانی

آشنایی با این 5 نوع درب کابین آسانسور به شما کمک می کند تا با آگاهی بیشتری دست به خرید بزنید. هرچه اطلاعات خود را بسط دهید و بیشتر از مشاوره متخصصان استفاده کنید، خرید عاقلانه تری خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت درب کابین آسانسور با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید در مورد قطعات درب آسانسور مانند رگلاژ درب کابین آسانسور، لولای آن و سایر قطعات جانبی نیز اطلاعات لازم را کسب کنید.


نظرات کاربران
ارسال نظر